Dorthe Skappel genseren på Siri (StrikkeogHekleLise)
Forside Add meg Om meg Kontakt

Dorthe Skappel genseren på Siri

Hei :)))

Genseren som Dorthe Skappel har laget

er blitt en kjempehit nå i sommer.

Den er aldeles herlig å ha på, klør ikke, myk og god :)))))

Datteren hennes Maria

har lagt ut oppskriften på bloggen sin:

mariaskappel.no/  

Dette er den andre ganseren jeg laget.

Her er Siri sin.

Garn: Iris (alpakka) farge Z920

og Inca (alpakka) farge IN071

pinne : nr 7

så her går det unna.

Begge garntyper : Rauma ullvarefabrikk AS

Garn til den får du kjøpt på: Garnhuset i Fredrikstad

Her på bysten.

Den tredje genseren er på pinnene, (til meg selv igjen)  litt lysere beige farge, bilder kommer etterhvert.

Forhåpentligvis med det nye kamerat mitt

 Sony a37 (speilrefleks)kamera.

Må nok lære meg å bruke det.......

Coz

  • 11 kommentarer

    strikkogkos10.08.2012 kl.22:50

    Fin ho var med ny genser! Den ser ut til å være god å ha på, sånn innegenser med tekopp, stearinlys og bok med puter i sofaen!
    11.08.2012 kl.07:54

    Hei. Veldig fin genser. Kan jeg spørre hvor mange masker du har lagt opp her? Er det 80 som i oppskriften?
    strikkeogheklelise11.08.2012 kl.09:16

    Hei... Nei jeg har lagt opp 72 m. Anonym:
    Eva Petronella12.08.2012 kl.00:10

    Kjempefin genser - Hjertelig takk for inspirasjonen. Hadde jo egentlig planlagt å begynne på et par sokker. Har til og med kjøpt sokkegarn Nå må jeg visst få tak i gensergarn også :-)))
    Wlisabeth15.08.2012 kl.15:06

    Du lager så mye fint! Jeg lurer på noe ang Dorthe Skappel- genseren til Siri, hvor langt strikker du bakstykket og ermene, og har du like mange masker på ermene som det står i oppskriften?

    Den grå gensesen hvor langt er bakstykket og ermene på den?
    Line16.08.2012 kl.09:53

    Hei!

    Vet du hvor mange masker man må legge opp for å få en større genser? :)
    M17.08.2012 kl.20:24

    Endret du noe annet på oppskriften for å få den mindre? feks ved halsen?
    strikkeogheklelise18.08.2012 kl.23:06

    Hei. Nei, kun maskeaantallet 72m, på for og bakstykket. Halsefellingen er lik. 32 m på ermene. M:
    IH26.09.2012 kl.12:57

    IH:

    Hei, bare lurte på hvilke farger du har brukt på genser nr. 3? (Den som er på bysten)

    Den var veldig fin:)
    IH27.09.2012 kl.15:02

    Hei, hvilke farger er genser nr. 3 strikket i? (den på bysten)

    Den var utrolig fin :)

    -IH
    Celina25.01.2013 kl.22:57

    Hvilke farger har du brukt på den tredje genseren?

    Skriv en ny kommentar

    strikkeogheklelise

    strikkeogheklelise

    Jeg er en dame på 47år. Har laget en blogg om håndarbeider og litt interiør. Jeg "elsker" å strikke og hekle . Jeg bor i Onsøy utenfor Fredrikstad. Er gift med Erik og vi har tre barn på 24,20 og 16, og tre hunder (cavaler king charles spaniel to) og en engelsk bulldog. Utdannet hjelpepleier og jobber på sykehjem i Fredrikstad Kommune. Det er ikke lov å kopiere bildene på bloggen min. Ved henvendelse , bestilling eller forespørsel ønskes jeg å bli kontakt med melding på tlf. Tlf.482.29164 .. Takk :) Nb ,,Mange legger igjen beskjed på bloggen, kan ikke love tilbakemelding da.

    Kategorier

    Blogg Bootie's Genser med hjerte Green Gate Heklet pung med bla oppskrift Interiør Kluter Luer Lyslykter Marius Mobilvesker Plagg med stjerne Poncho Skappel genser Skappel jakke 1 og 2 Sokker Uggs Ugleluer Votter

    Arkiv

    Desember 2013 November 2013 Oktober 2013 September 2013 August 2013 Juli 2013 Juni 2013 Mai 2013 April 2013 Mars 2013 Februar 2013 Januar 2013 Desember 2012 November 2012 Oktober 2012 September 2012 August 2012 Juli 2012 Juni 2012 Mai 2012 April 2012 Mars 2012 Februar 2012 Januar 2012 November 2011 Oktober 2011 September 2011 August 2011 Juli 2011 Juni 2011 Mai 2011 April 2011 Mars 2011

    Siste innlegg

    Strikket lue med fletter og pelsdusk ?? Selv malt julekrybbe Dorthe genseren Ny Skappelgenser på pinnene Votter med hjerte ( og oppskrift ) Strikket lue med hjerte (og oppskrift) Poncho i Alpakka med mønster Bokgraner Heklet lyslykt Babyteppe i Alpakka

    Lenker

    blogg.no Få din egen blogg!

    Design

    Ina Anjuta

    Annonse