Kofte fra TV serien HJEM

Har nå begynt på koften til Oda i TV serien HJEM, som har godt på
NRK 1.

Mønsteret er en Nordkapp kofte fra 50 tallet .

Mønsteret har stått i Norsk Ukeblad nr
17-13

Mønsteret og garnet fås tak i hos
Garnhuset i Fredrikstad .

Blir spennende å se den ferdig , har begynt på den ene armen først så det er litt igjen …..

Bilde vil så klart også komme når den er ferdig.

Ha en fin dag , her regner det :(( , og
Strikkelise er syk med forkjølelse .
Går heldigvis over igjen :)))

Coz Lise

9 kommentarer
    1. Denne koften la jeg selv merke til under serien på tv som dessuten var både humoristisk og fin. Tror sikkert du får den like fin Lise:-) Nydelige vår sommerfarger på den og gleder meg til og se den ferdig. Ja regnvær kommer det nok av her nå så en får hygge seg inne og bare la være og titte ut av vinduet. God bedring til deg og ha en fortsatt fin dag:-))

    2. Har forelsket meg i den kofta, og VIL strikke den!!
      Er du behjelpelig med f.x. Tlf.nr./Adresse til hvor jeg kan få tak i mønster & garn ?!
      Med vennlig hilsen “strikkeglade” Liv 🙂
      (Venter spent på svar)!

    3. Kofta er bare nydelig, og fargene er vakre, og det er så flott m. Rundfelling/Raglan 🙂
      Må bare forte meg med strikketøyet jeg holder på med (Telemarkkofte til kjæresten),
      så jeg får begynt med denne!
      🙂

    4. Hei Lise
      Odas jakke er bare kjempefin. Jeg la merke den med det samme.
      Jeg ser at du har strikket en nydelig brun Skappeljakke, bl a syns jeg halsen/kragen er så fin. Har du oppskrift på den (halsen/kragen) og vil du fortelle meg hvilket garn du har brukt?
      på forhånd takk!

    5. I would like to find the pattern of the cardigan “odas jakke” but I can not find it. Do you know if there is some one who can sell it to me? I would love to knit this beautifull ‘jakke’. Thank you so much! Marjette from the Netherlands

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg