Poncho med mønster

Endelig ferdig …

Ponchoen i Alpakka fra Sandnes Garn er ferdig .

Mønster på denne str L/XL

Garn : Alpakka fra Sandnes farge 3021
Pinne (3,5 ) 4

det trengs 13 nøster til den oppskrift Legg opp 182 masker , strikk vrangt på vrangen .

1.omg(retten) 3 vr,* 8 r, 2 vr , 12 r, 2 vr .,* gjenta * til det står igjen 11 m , strikk 8 r og 3 vr. Snu
2.omg ( vrangen ) Strikk rett over rett og vrang over vrang
3. Omg . Strikk som 1omg med i rettfeltet av 8 m. Strikkes flette ,
Dvs . Sett 4 første masker på en hjelpe pinne , strikk så 4 m rett . Strikk deretter de 4 m som står på hjelpe pinnen . Dette gjøres i alle feltene der det er 8 m.

4 .omg t.o.m 12 omg strikkes som 1 og 2 omg.
13 omg . Som 3 . Omg med flette
Gjenta disse omg til stykket måler ønsket lengde
Min måler 76 cm .

Jeg har strikket to like stykker , sy de sammen
. NB ! en kan også strikke alt i et , like greit . strikk da til 152 cm og felle av alle maskene .
Da slippe en å sy delene sammen . 🙂

Sy sammen i den ene siden . La det være passe stor åpning til hals .

Hekl en omg på opplegges og avfells kanten med : * 1 fm ytterst i kanten , hopp over 2 m , 5 stav i en maske, hopp over 2 m. *
Gjenta .* ut omg .

Håper dette er forståelig .

Ønskes en mindre poncho legg opp 34 m mindre ….

Garnet som er brukt fås kjøpt på Garnhuset i Fredrikstad

Veldig fornøyd

Her ser dere heklekanten på opplegges kanten .
Kan også sløyfes …

Ponchoen er sydd sammen i den ene siden. Flette mot flette ..

Ryggen blir lik forstykket 🙂

Nå er jeg klar får et nytt prosjekt 🙂

Coz Lise

13 kommentarer
    1. Lurer på den ponchoen i mini alpakka som du strikker, hvor mange masker legger du opp.? jeg finner ikke noe mønster som passer til det garnet. Ser du er begynt på en i rosa i samme garn.

    2. Så utrolig fin, den må jeg lage. Holder det med 34 m mindre for str S/M, eller burde jeg gå ned enda mer? Har også lyst til å gå opp en størrelse eller to i pinner, har du noe erfaring om hvordan den blir da? 4,5 f.eks?

    3. Jeg strikket denne for noen år siden i Alpacca, som angitt i oppskriften din. Elsker den! Har du forsøkt annen type garn? Helst et som ikke loer så veldig. Jeg har lyst å strikke en tynnere variant som passer til pinne 2,5 eller 3.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg