StrikkeogHekleLise - Dette er en blogg om diverse håndarbeider, som bla hekling og strikking.
Forside Add meg Om meg Kontakt

Tykt strikket teppe med oppskrift

Hei 🌸.

Går mot varmere tider , men godt med et tykt , mykt teppe over seg for det 🌸

Garnet fås kjøpt på Garnhuset i Fredrikstad 🌸

Oppskrift : 🌸

10 nøster Polaris a'100g. Pinne 20mm. 🌸

Legg opp 52 m. 🌸

Første pinne : 🌸løft første m rett av, deretter 2 rette, to vrange , ut pinnen , siste maske strikkes rett

Andre pinne: 🌸løft første m rett av , 2 vr, 2 rett ( dvs du strikker som maskene viser rett over rett og vr over vr) siste m rett.

Tredje pinne: 🌸løft første m rett av, 2 vr, 2 rett , ut pinnen , siste m rett

Fjerde pinne : 🌸løft første m rett av , 2 rett, 2 vr , ut pinnen , siste m strikkes rett.

Gjenta disse pinnene , det blir dobbel perlestrikk . 🌸

Strikk til du har nok garn igjen til å felle av 🌸

Fell av løst 🌸

  • Stjerne puter fra Mille Moi

    Hei ;)

    Måtte bare kjøpe disse fint putene fra Mille Moi.

    Putene er kjøpt på
    Haviken Gård . Det lille ekstra

    Sjekk bloggen
    Havikengaarddetlilleekstra.blogg.no

    Ble veldig fornøyd .

    Nå skal jeg snart ha ferie , en uke igjen .
    Da skal dobbel dørene , skrapes og males med kalk maling før de blir til sengegavel :)
    Gleder meg :)

    Coz Lise

  • Gamle nattbord

    Hei og god kveld og helg ??

    Har fått to nattbord av en kollega .

    De var brun beiset antagelig fra 1950 tallet en gang . Med marmor plate på toppen.

    Har nå malt de i kalk maling
    Fargen er 322 Silver like

    Marmor platen har jeg ikke gjort noe med foreløpig .
    Har satt på hjul under i steden for beina som var på

    Jeg ble veldig fornøyd ??????

    Nå er det bare å finne lamper som passer inn ??

    Neste male prosjekt er to gamle dører fra 1900 , som skal bli sengegavel ...
    Blir spennende ??.

    Coz Lise

  • Nydelige Stemorsblomster

    Hei ...

    Vårlige herlige Stemorsblomster i en lavendel blå/lilla farge .

    Får pynte inne med blomster til det blir litt varmere ute.

    Ha en fortsatt fin dag

    Coz Lise

  • Store trådsneller og blonder

    Hei god dag ??

    I dag er det -5 grader og surt som bare det huff og huff , vil ha vår nå.

    Min datter Siri og jeg var på shopping i går . Kun interiør ting ble kjøpt .

    På Home and Cottage ble disse blondene kjøpt . Dekorative til pynt synes jeg.
    Trådsnella med saka fant jeg i en annen butikk ,navnet ???? Var på Storbyen i Sarpsborg .
    Dro med oss mere og , bilder kommer !

    Ha en fortsatt fin dag.

    Coz Lise

  • Siri 's rom

    Siri's rom ble pusset opp i sommer, men det er alltid noe som står igjen . Hjelper seg nå.
    Hadde helt til her om dagen sengen under vinduet , men det ble for mye trekk i kulden. Det ble nesten finere slik :))

    Kabelttommelen er på plass , fin som bord .

    Hele rommet er malt i hvit.

    Coz Lise

  • Gammelt kjøkken bord

    Hei:))

    Dette bordet var klart til å bli kastet på søppelfyllingen, det ene benet var dratt av. Men jeg fikk "reddet" det i siste liten. Det er nok fra begynnelsen på 1900 tallet .
    En skuff på den ene kort siden .

    Malte det hvit og har det på kjøkkenet , er sååå glad idet bordet .
    Passer godt inn i interiøret her i huset .

    Den fine hvite potten med lys i har jeg kjøpt på
    Haavikengaarddetllilleekstra.blogg.no
    Hvert et besøk :))
    Kjempefin butikk også på Haviken i Engelsviken

    Ha en fin dag

    Coz Lise

  • Gamle kofferter

    Hei :))

    Var en liten tur innom bruktbutikken på Ørebekk (Fasvo) i dag. Kom over disse to koffertene, de ble så klart med hjem he he.
    Gjett om det ble sukking av de andre her hjemme. Men har hustruen fått en ide da lar hun seg ikke stoppe ....

    50 kr stk ingen pris det...
    Har tenkt å ha alle interiør bladene mine i dem... Supert ....

  • Les mer i arkivet Mars 2016 Februar 2016 Januar 2016
    strikkeogheklelise

    strikkeogheklelise

    Jeg er en dame på 50 år .Jeg "elsker" å strikke og hekle . 🌸Strikker / hekler også på bestilling.🌸 Da mest til baby/barn.🌸 Bestillinger som sendes er det nå 40,- i porto 🌸 Lager mønster på ponchoer til voksen.🌸 Ligger både gratis og til salgs under kategori Poncho med mønster, og poncho 💚 Jeg bor i Onsøy utenfor Fredrikstad. Er gift med Erik og vi har tre barn på 26,23 og 18 år, 2 cavalier king charles spaniel 🐶💗🐶💙. Er utdannet hjelpepleier og jobber på sykehjem . Ved bestilling kontakt mobil 482.29164 med melding. Det er ikke lov å bruke bildene på bloggen uten kontakt med jeg først.

    Kategorier

    Blogg Bootie's Genser med hjerte Green Gate Heklet pung med bla oppskrift Interiør Kluter Luer Lyslykter Marius Mobilvesker Oppskrift lue og votter Plagg med stjerne Poncho Poncho med oppskrift Skappel genser Skappel jakke 1 og 2 Sokker Uggs Ugleluer Votter

    Arkiv

    Mars 2016 Februar 2016 Januar 2016 Desember 2015 November 2015 Oktober 2015 September 2015 August 2015 Juli 2015 Juni 2015 Mai 2015 April 2015 Mars 2015 Februar 2015 Januar 2015 Desember 2014 November 2014 Oktober 2014 September 2014 August 2014 Juli 2014 Juni 2014 Mai 2014 April 2014 Mars 2014 Februar 2014 Januar 2014 Desember 2013 November 2013 Oktober 2013 September 2013 August 2013 Juli 2013 Juni 2013 Mai 2013 April 2013 Mars 2013 Februar 2013 Januar 2013 Desember 2012 November 2012 Oktober 2012 September 2012 August 2012 Juli 2012 Juni 2012 Mai 2012 April 2012 Mars 2012 Februar 2012 Januar 2012 November 2011 Oktober 2011 September 2011 August 2011 Juli 2011 Juni 2011 Mai 2011 April 2011 Mars 2011

    Siste innlegg

    Tykt strikket teppe med oppskrift Uglevognpynt Stjernecaps Booties og uglelue til baby Vognpynt med ugle og hjerter Maryjakka Hytteprisen 2016 Nytt strikketøy , jakke med rundfelling Heklet skjørt Berry Ripple Hverdagsskjørt

    Lenker

    blogg.no Få din egen blogg!

    Design

    Ina Anjuta

    Annonse