StrikkeogHekleLise - Dette er en blogg om diverse håndarbeider, som bla hekling og strikking.
Forside Add meg Om meg Kontakt

Oppskrift på klut med heklekant

Hei og god søndag :))

I dag skinner solen , er rene våren ute.

Husfaren sitter ute i solveggen og koser seg . Vi har noe å glede oss til :))

Dagens innlegg er en klut , strikket i Petunia fra Pt.
Garnet får du kjøpt på Garnhuset .

Mønster :
50 g Petunia til kluten , 50 g i en kontrast farge til heklekanten eller en rest. ( må være bomull )

Legg opp 47 m på pinne 3,5
1.omg (vrangen) en rett, en vrang ut pinnen.
2.omg (retten) rett alle maskene .
Gjenta til du har nok garn til å felle av med.

Heklekanten : en fm , hopp over et par masker (prøv deg fram , må ikke stramme eller bli for tett).
Hekle 5 stav i neste maske .
Fortsett slik rundt hele kluten .

Lykke til

  • Green Gate

    Nytt middagsservice fra Green Gate .

    Foreløpig 6 av hver , venter på resten skal komme i butikken til Lisa eieren av

    Det lille ekstra på Haviken gård i Engelsviken .

    Hun har også fått inn de samme koppene med roser på , de er bare helt nydelige .

    Se bloggen hennes det er :
    Havikengaarddetlilleekstra.blogg.no

  • Votter med heklet blomst

    Hei og god helg :)

    Votter strikket i MANOS silk blend
    MANOS del URUGUAY .
    30% silk og 70% merino ekstra fine
    Et mykt og deilig garn .

    På vrangborden er det strikket falsk flette .
    Mønsteret er lagret i harddisken (hodet) mitt he he...

    Blomsten er heklet i Royal alpakka fra Dale garn .

    Ha en fortsatt fin helg ;))

    Coz Lise

  • Små glass vaser

    Små glass vaser kjøpt på Det lille ekstra på Haviken .havikengaarddetlilleekstra.blogg.no

    Var på strikke kaffe om fredagen som var på Haviken . Det var så hyggelig .
    Kjøpte med meg disse små glass vasene hjem . Pyntet opp til helgen med å henge de på trollhassel grener .

    Satte roser oppe i .
    Det ble kjempefint og dekorativt . Ikke var de dyre heller 29 ,- og 39 ,- for stk.

    Coz Lise

  • Cupkake lue med oppskrift

    Hei . :)

    Cupkake luer , strikket i Merino ekstra fine fra Drops . Str fra 2 år.

    Oppskrift :
    50 g garn til bunn , 50 g til topping en rest med hvitt til kanten .
    Legg opp 102 m på pinne 3 med ønsket faege og strikk
    3rett og 3 ve til arbeidet måler 9-11 cm . Etter ønske .

    Skift til pinne 3,5 og ønsket farge øk
    3 m til 105 m.
    Strikk glattatrikk til det målet 5-6 cm.
    Nå skal det felles i toppen.
    Strikk 13 m , 2 rett sammen ut omg.
    Strikk 12 m, 2 rett sammen ut omg .,
    Gjenta med en maske mindre i mellom til alle maskene er felt . Tre tråden igjennom og fest godt på vrangen .

    Kant rundt : hvitt garn . hekle en fm i hver maske i overgangen mellom "bunn og topping"
    105 fm.
    Neste omg 3 stav i hver fm ut omg.

    Toppen pyntes etter eget ønske .

    Lykke til

  • Heklede baby bootie's

    Hei . :))

    Har plutselig flere ferdige tinge å legge ut, kan ta litt tid mellom innleggene noen ganger . Da det tar tid å lage ting får hånd :))

    Her er det baby bootie's .
    De skal gis bort .

    Rosa til en liten snart to mnd gammel tulle.

    De brune skal min datter gi bort til sin venninne .

    Mønster på disse står i Sandnes hefte nr 1211 baby - småbarn .

    De rosa er heklet i Lerke på p. 2,5
    De brune i Lima på p. 3

    Det får å få forskjellig størrelse .

    Coz Lise

  • Lucas med stjerne dressen.

    Hei ?

    Her kommet bilde av god gutten vår Lucas , med dressen han har fått i dag.
    Den er i str 6-9 mnd .

    Lucas er snart 4 mnd. Stor og lang gutt
    Mammaen var kjempefornøyd .

    Coz Lise

  • Strikket dress med stjerne

    Hei :)
    Gratulerer med morsdagen alle mødre :)

    Dagens innlegg er en dress jeg har strikket til mitt barnebarn.
    Mønster er BabyDrops 20-23

    Har strikket den i Lima .
    Måtte pynte den opp litt , med brodert navnet til gull gutten .
    Stjerne ble sydd på bak . ?

    Coz Lise

  • Ugle lue til baby

    Hei god ettermiddag :)

    I dag har jeg vært på strikke kaffe på Haviken Gård , veldig koselig .
    Se bloggen til Lisa , eieren av
    Det lille ekstra .
    havikengaarddetlilleekstra.blogg.no

    Over til dagens innlegg
    Uglelue til baby str 0-3 mnd.
    Større størrelse fåes også

    Heklet i Lille Lerke fra Dale Garn
    52 % merino ull og 47 % bomull .
    Et utrolig godt garn .

    Ha en riktig god helg med fastelaven og morsdag ;)
    Coz Lise

  • Strikket oppvask klut

    Hei god formiddag , det snør , det snør , herlig :))

    Har strikket en klut i Paris fra Drops

    Mønster nr 147-26

    Coz Lise

  • Dåpsboks

    Hei :)
    I dag er mitt barnebarn
    Lucas Emilian døpt .

    En venninne Kari har laget den flotte Dåps boksen for meg.
    Hun er utrolig flink .
    Lager også alle slags kort .
    Kan bestilles på tlf 482.57848

    Coz Lise

  • Les mer i arkivet November 2015 Oktober 2015 September 2015
    strikkeogheklelise

    strikkeogheklelise

    Jeg er en dame på 49år 🙋.Jeg "elsker" 💗å strikke og hekle . Strikker / hekler også på bestilling. Da mest til baby/barn. Lager mønster på ponchoer til voksen. Ligger både gratis og til salgs under kategori Poncho med mønster, og poncho 💚 Jeg bor i Onsøy utenfor Fredrikstad. Er gift med Erik og vi har tre barn på 26,23 og 18 år, 2 cavalier king charles spaniel 🐶💗🐶💙. Er utdannet hjelpepleier og jobber på sykehjem . Ved bestilling kontakt mobil 482.29164 med melding. Det er ikke lov å bruke bildene på bloggen uten kontakt med jeg først.

    Kategorier

    Blogg Bootie's Genser med hjerte Green Gate Heklet pung med bla oppskrift Interiør Kluter Luer Lyslykter Marius Mobilvesker Oppskrift lue og votter Plagg med stjerne Poncho Poncho med oppskrift Skappel genser Skappel jakke 1 og 2 Sokker Uggs Ugleluer Votter

    Arkiv

    November 2015 Oktober 2015 September 2015 August 2015 Juli 2015 Juni 2015 Mai 2015 April 2015 Mars 2015 Februar 2015 Januar 2015 Desember 2014 November 2014 Oktober 2014 September 2014 August 2014 Juli 2014 Juni 2014 Mai 2014 April 2014 Mars 2014 Februar 2014 Januar 2014 Desember 2013 November 2013 Oktober 2013 September 2013 August 2013 Juli 2013 Juni 2013 Mai 2013 April 2013 Mars 2013 Februar 2013 Januar 2013 Desember 2012 November 2012 Oktober 2012 September 2012 August 2012 Juli 2012 Juni 2012 Mai 2012 April 2012 Mars 2012 Februar 2012 Januar 2012 November 2011 Oktober 2011 September 2011 August 2011 Juli 2011 Juni 2011 Mai 2011 April 2011 Mars 2011

    Siste innlegg

    Votter med falsk flette Monster high hatt Heklet uglevognpynt Strikket bukse barn Sikksakk skjørt fra KlompeLompe Heklet kluter med oppskrift Heklet uglevognpynt Poncho i Suri Alpakka med mønste Strikket lue med blomst til barn Heklet kjole

    Lenker

    blogg.no Få din egen blogg!

    Design

    Ina Anjuta

    Annonse