StrikkeogHekleLise - Dette er en blogg om diverse håndarbeider, som bla hekling og strikking.
Forside Add meg Om meg Kontakt

Mønster på Poncho i perlestrikk

Hei 🙋

Kjøpte meg en kul hatt på Manstad Kafe . Ville da gjerne ha en poncho som passet i fargen , koksgrå

.

Valgte da Suri alpakka fra Sandnesgarn .

Jeg brukte og gjorde som følgende :

7 nøster Suri pinne 5.

Et nøste 50 g Alpakka Silke fra Sandnes , heklenål 4,5.

La opp 101 m.

Strikk 1 rett og 1 vrang på alle pinnene .

Nb ! Begynn altid og slutt med en maske rett.

Jeg strikket opp alt garnet ,

felte så av.

Sy sammen ponchoen ( på langsiden ) .

Ha igjen passe åpning til hals/hodet.

Bruk så Alpakka Silke garnet ,

Hekl en kant rundt hele ponchoen som følger :

En omg fm.

Neste omg *1 fm, 3 lm, 1 stav i fm. * Hopp over en maske gjenta **

  • Poncho i Suri Alpakka med mønste

    Gratis mønster på poncho 💗

    Har laget en poncho ut av et diagram . Har ikke laget diagrammet selv.

    Legger ut gratis mønster da jeg, ønsker å inspirere andre til å lage forskjellig ting .

    Garnet til denne Suri Alpakka fra Sandnes garn , fås kjøpt på Garnhuset i Fredrikstad , garn kostnad kr 492,-

    Ferdig resultat som legges på nett ønskes linket til bloggen , IG lisebergnicolaisen og #strikkeogheklelise

  • Poncho i alpakka med mønster

    Legger ut denne poncho med mønster igjen .

    Ligger også under kategorier " poncho med mønster"

  • Mønster på PONCHO i perlestrikk

    Her kommer mønster på Ponchoe.

    Denne har jeg strikket og gitt bort til min svigerinne i 50års gave..

  • Strikket poncho med oppskrift

    Hei :) så er ennå en poncho ferdig :)??Strikket i deilig Alpakka garn . ??Mini Alpakka fra Sandnes garn kjøpt på Garnhuset i Fredrikstad . ?

    NB :))) ?Det skal hekles en omg med picoter til slutt langs opplegg og avfellingskant . ??Kan du ikke hekle lag en liten vr bord av em r, en vr i begge sider . Ca 2 cm

  • Poncho med oppskrift

    Hei ??
    Blir en stund mellom hvert innlegg , men det tar tid å lage ting ....

    Her en poncho igjen . Fått sansen for de , lette å strikke og flotte plag i bruk .
    Kanskje litt for kaldt om dagen , men det blir jo vår snaaaart .... Venter med lengsel .

    Brukt 100% Alpakka .
    Blir ikke likt gjevnt som ren ull , men utrolig mykt og god , og ikke minst varmt .

    Garn fås kjøpt på Garnhuset i Fredrikstad....

    Oppskrift : se lenger ned på innlegget

    Bruk garn som passer til strikkefastheten 21m = 10 cm
    Pinne( 3,5 )eller 4

    Ponchoen syes sammen med to fletter mot hverandre :)

    La halseåpningen være passe stor . Prøv ponchoen og se før tråden blir festet :)

  • Poncho i Alpakka med mønster

    Poncho i Royal Alpakka. 10 - 11 nøster a 50g..
    Legg opp 177 m på rundpinne 3. Strikkes frem og tilbake.
    Strikk første pinnen (vrangen)vrangt.
    Strikk deretter diagrammet A-1.x 7, avslutt med 5 vr, 6 rett og 5 vr.
    Nb. Over de siste 8 rette skal det være flette som i diagramm.
    Strikk til arbeidet måleria 150cm. Avs med siste omg på diagrammet.
    Fell av med rette masker.

  • Poncho i Alpakka med mønster

    Hei ??

    Så var denne ponchoen også ferdig .

    Oppskrift som følger :

    Garn Royal Alpakka fra Dale garn .
    Fås kjøpt på Garnhuset i Fredrikstad

    10-11 nøster a 50g. Rundpinne nr 3.
    Strikkes frem og tilbake .

    Legg opp 177 m . Strikk vrangt på første pinnen ( det er vrangen ) .

    Strikk deretter diagram A-1 x 7, avslutt omg med 5 vr, 8 r, 5 vr.
    Se bilde lenger ned på innlegget .

    NB ! Over de siste 8 rette m skal det også være flette .

    Strikk til arbeidet måler ca 150 cm.
    Avslutt etter siste omg i diagrammet.

    Lykke til
    Fell av på retten med rette masker .
    Legg flette mot flette og sy sammen til du har en passe stor åpning til hals .

    Lykke til
    Coz Lise

  • Poncho med mønster

    Endelig ferdig ...

    Ponchoen i Alpakka fra Sandnes Garn er ferdig .

    Mønster på denne str L/XL

    Garn : Alpakka fra Sandnes farge 3021
    Pinne (3,5 ) 4

    det trengs 13 nøster til den oppskrift Legg opp 182 masker , strikk vrangt på vrangen .

    1.omg(retten) 3 vr,* 8 r, 2 vr , 12 r, 2 vr .,* gjenta * til det står igjen 11 m , strikk 8 r og 3 vr. Snu
    2.omg ( vrangen ) Strikk rett over rett og vrang over vrang
    3. Omg . Strikk som 1omg med i rettfeltet av 8 m. Strikkes flette ,
    Dvs . Sett 4 første masker på en hjelpe pinne , strikk så 4 m rett . Strikk deretter de 4 m som står på hjelpe pinnen . Dette gjøres i alle feltene der det er 8 m.

    4 .omg t.o.m 12 omg strikkes som 1 og 2 omg.
    13 omg . Som 3 . Omg med flette
    Gjenta disse omg til stykket måler ønsket lengde
    Min måler 76 cm .

    Jeg har strikket to like stykker , sy de sammen
    . NB ! en kan også strikke alt i et , like greit . strikk da til 152 cm og felle av alle maskene .
    Da slippe en å sy delene sammen . :)

    Sy sammen i den ene siden . La det være passe stor åpning til hals .

    Hekl en omg på opplegges og avfells kanten med : * 1 fm ytterst i kanten , hopp over 2 m , 5 stav i en maske, hopp over 2 m. *
    Gjenta .* ut omg .

    Håper dette er forståelig .

    Ønskes en mindre poncho legg opp 34 m mindre ....

    Garnet som er brukt fås kjøpt på Garnhuset i Fredrikstad

    Veldig fornøyd

    Her ser dere heklekanten på opplegges kanten .
    Kan også sløyfes ...

    Ponchoen er sydd sammen i den ene siden. Flette mot flette ..

    Ryggen blir lik forstykket :)

    Nå er jeg klar får et nytt prosjekt :)

    Coz Lise

  • Les mer i arkivet Desember 2016 November 2016 Oktober 2016
    strikkeogheklelise

    strikkeogheklelise

    Jeg er en dame på 50 år .Jeg "elsker" å strikke og hekle . 🌸Strikker / hekler også på bestilling.🌸 Da mest til baby/barn.🌸 Bestillinger som sendes er det nå 40,- i porto 🌸 Lager mønster på ponchoer til voksen.🌸 Ligger både gratis og til salgs under kategori Poncho med mønster, og poncho 💚 Jeg bor i Onsøy utenfor Fredrikstad. Er gift med Erik og vi har tre barn på 26,23 og 18 år, 2 cavalier king charles spaniel 🐶💗🐶💙. Er utdannet hjelpepleier og jobber på sykehjem . Ved bestilling kontakt mobil 482.29164 med melding. Det er ikke lov å bruke bildene på bloggen uten kontakt med jeg først.

    Kategorier

    Blogg Bootie's Genser med hjerte Green Gate Heklet pung med bla oppskrift Interiør Kluter Luer Lyslykter Marius Mobilvesker Oppskrift lue og votter Plagg med stjerne Poncho Poncho med oppskrift Skappel genser Skappel jakke 1 og 2 Sokker Uggs Ugleluer Votter

    Arkiv

    Desember 2016 November 2016 Oktober 2016 September 2016 August 2016 Juli 2016 Juni 2016 Mai 2016 April 2016 Mars 2016 Februar 2016 Januar 2016 Desember 2015 November 2015 Oktober 2015 September 2015 August 2015 Juli 2015 Juni 2015 Mai 2015 April 2015 Mars 2015 Februar 2015 Januar 2015 Desember 2014 November 2014 Oktober 2014 September 2014 August 2014 Juli 2014 Juni 2014 Mai 2014 April 2014 Mars 2014 Februar 2014 Januar 2014 Desember 2013 November 2013 Oktober 2013 September 2013 August 2013 Juli 2013 Juni 2013 Mai 2013 April 2013 Mars 2013 Februar 2013 Januar 2013 Desember 2012 November 2012 Oktober 2012 September 2012 August 2012 Juli 2012 Juni 2012 Mai 2012 April 2012 Mars 2012 Februar 2012 Januar 2012 November 2011 Oktober 2011 September 2011 August 2011 Juli 2011 Juni 2011 Mai 2011 April 2011 Mars 2011

    Siste innlegg

    Nancy kofte Strikket jakke med hullmønster og fletter Heklet Uglevognpynt med hjerter og heklet kuler 💗 Skappel genser Strikket votter med heklet blomst Ballerina-skjørt Strikket baby ugg Heklet Uglevognpynt Strikket babyuggs Heklet 💞Uglevognpynt

    Lenker

    blogg.no Få din egen blogg!

    Design

    Ina Anjuta

    Annonse