Sokker i “vintagestil” med heklet kant og blomst

Hei og god påske.

Her i Fredrikstad er det så guffent i dag, blåser og snør.

Det blir en laaaangdag.

Får kose seg inne med strikketøy….

 

Sokker strikket i Pt 5 Sport

et godt garn som er supert til sokker

80 %ull-20%nylon

Slitesterkt.

Garn fra Garnhuset i Fredrikstad.

utstillingsfoten er fra Maudsgarn

Har lagt min elsk på dette mønsteret.

En gammel sokkeoppskrift dra Drops med litt endring.

Heklekanten er det ikke noe mønster på, men skal

prøve å skive den ned.

 

Broderte rosa blomster på helene.

Heklekanten oppskrift:

En omg. fm.

2st, 2 lm, 2 st i en fm.

hopp over to fm, en st i fm.

gjenta ut omg.

gjenta så mange ganger du vil i høyden (5x på disse sokkene)

Så en omg. med tre fm i toppen på st.buen, 5lm , 3 fm i meste bue fortsett slik ut omg.

siste omg. 1 fm i den midterste av de 3 fra forrige omg. 7 st i buen gjenta ut omg.

Håper detter er forståelig , for de som vil prøve på en slik heklebord.

Lykke til

og fortsatt god påske-

Coz Lise

7 kommentarer
    1. Skikkelig fine. Du har teken på det mønsteret der, men det har du jo med alt når det har med strikking å gjøre. Klem

    2. Så fantastiske sokker 🙂 De kunne jeg tenke meg å prøve å strikke 🙂
      Finner jeg mønster her inne?? Hvis ikke, hvor finner jeg de?
      Mvh
      Birgit

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg