Strikket cupkakelue og heklet “lokk”

Hei.

Fant litt restegarn som holdt akkurat til en Cupcake lue.

“bunnen” en rest med merino ekstra fine. 

Toppen “glasuren” Mitu

kant og blomst en rest baby ull.

Oppskriften fant jeg her:( Stinemor-små øyeblikk) .www.rubys-verden.blogspot.com

 Da luen er laget til en liten tulle strikket jeg med p.2,5 og 3 får å få den litt mindre.

 

Brukte litt restegarn igjen, utr olig hvordan det hoper seg opp….

Heklet denne brikken “lokket”

Fant mønster til den på Garnstudio.no

Ha en flott dag.

Coz Lise

4 kommentarer
    1. Disse luene er bare så fine,,og som du sier er det godt og få brukt opp litt rester også. Likte godt denne brikken til glasslokket også,,så får ta en titt på Drops jeg nå:) Må du ha en fortsatt fin dag,,,ps.endelig en dag uten regn:))

    2. Kjempelekker lue. Det hekla lokket var helt supert. Har fått dilla på gamle syltetøyglass, så kanskje jeg skal ta fram heklenåla igjen. Koz

    3. Hei Lise.
      Takk for sist. Du er jo den føtte manuqven. Tusen takk for suveren fremvisning av mine klær .O)
      Ille morsom hatt .O) Herlig syltetøy “hatt” OG kjempe fin lykt .O)
      Vi prekæs.
      Cos Lisa

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg