Mønster på Poncho i perlestrikk

Hei 🙋

Kjøpte meg en kul hatt på Manstad Kafe . Ville da gjerne ha en poncho som passet i fargen , koksgrå

.

Valgte da Suri alpakka fra Sandnesgarn .

Jeg brukte og gjorde som følgende :

7 nøster Suri pinne 5.

Et nøste 50 g Alpakka Silke fra Sandnes , heklenål 4,5.

La opp 101 m.

Strikk 1 rett og 1 vrang på alle pinnene .

Nb ! Begynn altid og slutt med en maske rett.

Jeg strikket opp alt garnet ,

felte så av.

Sy sammen ponchoen ( på langsiden ) .

Ha igjen passe åpning til hals/hodet.

Bruk så Alpakka Silke garnet ,

Hekl en kant rundt hele ponchoen som følger :

En omg fm.

Neste omg *1 fm, 3 lm, 1 stav i fm. * Hopp over en maske gjenta **

4 kommentarer
    1. Så lekker 🙂 Men jeg forstår ikke at noen orker å strikke et helt plagg i perlestrikk, det er det kjedeligste jeg kan stikke; (

    2. Denne falt jeg pladask for, den var utrolig enkel men kjempefin. Grått går jo til alle farger. Toppers 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg